Kolobežka – trend roka 2019

0
1772

Rok 2018 nám skončil a nastal čas na nové predsavzatia. Ak ste aj vy počas sviatkov nabrali nejaké to kilo navyše, možno rozmýšlate ako sa dostať opäť do formy. Spôsobov je mnoho, no nie všetky sú zábavné a mnohé z nich vyžadujú dlhé hodiny v posilňovni. My však máme alternatívu,ktorá je zábavná, účinná a k tomu všetkému, šetrí aj prírodu.

Kolobežky alebo elektrokolobežky?

Nemecký odborníci sa zhodli na tom, že používaním kolobežky je možné spevniť svalstvo celého tela. Pri správnej technike posilňujete predné i zadné stehenné svalstvo, zadok, lýtka, brucho ale aj chrbát či paže. Touto aktivitou taktiež posilňujete srdcovo-cievny systém a zlepšujete kapacitu pľúc. Kolobežkovanie môže často nahradiť aj iný vytrvalostný tréning.
Elektrokolobežky sú menej náročné na fyzickú námahu, no sú vhodné ak cestujete dlhšie vzdialenosti, či ak sa potrebujete rýchlo a bez stresu dostať do práce bez zbytočných zápch. Ak si potrpíte na kvalitu a dlhodobú životnosť výrobku, rozhodne odporúčame Xiaomi kolobežka.

Ako správne kolobežkovať?

Podporná noha by mala byť mierne pokrčená, koleno by však nikdy nemalo presahovať úroveň špičky, aby nedošlo ku zraneniu nohy.
Dôležité je mať celé chodilo na ploche kolobežky počas celej jazdy a pri odraze buďte v miernom podrepe. Podrep prehlbujeme v závislosti od rýchlosti.
Odrážajte sa prevažne prednou časťou chodidla. Práve pohyb nohy určuje tempo jazdy. Väčšina záťaže by mala byť na stehenných svaloch.
Rovnica je jasná. Pri nízkom tempe je nízke zaťaženie, pri energickom sa záťaž zvyšuje. Hodina rýchlejšej jazdy na kolobežke sa vyrovná 40 minútovému behu. Pri pravidelnom kolobežkovaní nezabudnite nohy striedať, inak budete jednostranne zaťažovať len polovicu tela. Zo začiatku sa vám možno bude zdať jedna noha nemotornejšia, všetko si žiada len cvik.

Nezabúdajte na brzdy!

Pred každou jazdou sa uistite či viete brzdiť.Podľa typu kolobežky máte k dispozícii prednú, zadnú brzdu alebo obidve. Mnoho kolobežkárov obľubuje skôr zadnú brzdu, na ktorú mierne šliapete odrazovou nohou. Zadné brzdenie znižuje riziko preletenia dopredu pri prudkom zastavení. Hoci kolobežkovanie mnohí považujú za detský šport, zlé technické návyky môžu vyústiť do nepríjemných zranení.