Upratovanie kancelárií svojpomocne alebo cez firmu?

0
1236

Zamysleli ste sa niekedy, či je efektívnejšie upratovať svoje kancelárske priestory cez vlastnú upratovačku alebo by sa vám viac oplatilo najať si profesionálnu upratovaciu službu?

Obe možnosti majú svoje pre a proti a v tomto článku sa na ne bližšie pozrieme.

Ak máte upratovačku „inhouse“, teda klasického zamestnanca, tak jej musíte okrem platu hradiť aj rôzne dane, odvody a poistenia. Celková cena práce sa tak môže vyšplhať do čísiel, ktoré už nie sú pre vás tak ľahko stráviteľné.

Okrem toho je potrebné počítať s možnosťou PN-ky, OČR, dovolenkami a podobne. V tom čase musíte hľadať náhradu alebo čakať, kým sa znovu vráti do práce. Pravidelnosť upratovania je základným kľúčom k trvalo čistej a zdravotne vyhovujúcej kancelárii. Ak čistenie kancelárie vynecháte, je potrebné vynaložiť viac námahy, prostriedkov a financií na dosiahnutie pôvodného stavu. Upratovačku vo vlastnej réžii je ešte potrebné pravidelne zásobovať čistiacimi prostriedkami, ktoré zvyčajne nakupujú vo firmách asistentky alebo office manažérky. To je ďalší čas a ľudské kapacity navyše k dosiahnutiu správneho fungovania upratovacích prác.

Ich výhodou je, že poznajú svoj „revír“ a preto vedia, aké postupy zvoliť, aby boli kancelárie upratané.

Ako je to ale v prípade profesionálnych upratovacích služieb?

V prípade firiem, ktoré sa na upratovanie officov špecializujú, sú najväčšími pridanými hodnotami pravidelnosť a profesionalita. Ak je dohodnuté upratovanie vo firme napr. vo štvrtok od 16:00, tak v tom čase tam upratovačka je. Vďaka viacerým zamestnancom upratovacích firiem sa dá ľahko nahradiť jedna kolegyňa druhou bez toho, aby musel výpadky riešiť klient.

Aj z hľadiska materiálového zabezpečenia nedochádza k situácii, že chýba napr. leštidlo na podlahy.

Vďaka pravidelným školeniam a zavádzaniu nových postupov sú upratovačky perfektne pripravené a výsledky sú reálne viditeľné. Mnohé stroje, ktoré sa pri profesionálnom upratovaní používajú, sú mimoriadne výkonné ( a samozrejme drahé ), čo sa odzrkadľuje aj na celkovej kvalite upratania.

Niekto môže argumentovať vyššou cenou profesionálov ale nie je to tak celkom pravda. Keď si zrátate náklady na mzdu, čistiace prostriedky, čas a prípadné vynechania upratovania z dôvodov dovolenky alebo PN-ky, tak sa sumy veľmi nelíšia. Vďaka veľkoodberným zľavám majú navyše upratovacie firmy čistiace prostriedky a stroje za výrazne lepšie ceny, čo sa samozrejme premietne aj do celkovej ceny za upratovanie.

Poprednou firmou špecializujúcou sa na čistenie kancelárskych priestorov je Bemalux Cleaning Corp. s.r.o., ktorá už niekoľko rokov upratuje firmy od Bratislavy až po Košice. Vďaka vyškolenému personálu s profesionálnym vybavením máte istotu, že firma bude čistá a zdravá.